5 sposobów na poprawę Twoich zdolności intelektualnych

Kwiecień 1, 2018

Zdolności intelektualne każdej jednostki są różne. Jedni potrafią szybko liczyć, inni zaś świetnie radzą sobie z czytaniem ze zrozumienie, jeszcze inni mają świetną pamięć. Co jednak, gdy my nie mamy żadnego talentu?

Problemy z nauką, słabe oceny w szkole i na studiach, słaba pamięć – to defekty, które nie są zapisane w Twoich genach. Uwierz – Twoje zdolności intelektualne zależne są w głównej mierze od tego – w jaki sposób funkcjonujesz!

Po pierwsze: Zadbaj o prawidłowe odżywianie!
Zastanawiasz się – co ma wspólnego moja dieta ze zdolnościami intelektualnymi? Otóż – całkiem sporo! Naukowcy udowodnili zależność między zdolnościami koncentracji i pamięci, a odżywianiem. Jeśli nasza dieta jest niezdrowa – znajduje to bezpośrednie przełożenie w naszych zdolnościach intelektualnych.

Uwielbiasz chipsy i colę? Nic dziwnego, że nauka przychodzi Ci znacznie trudniej! To produkty niezdrowe, mówiąc kolokwialnie „zapychające organizm”. Zastąp je owocami, warzywami i sokami, a bardzo szybko zauważysz poprawę. Oczywiście, pamiętaj o regularności – jednorazowa zmiana posiłku nie przyniesie rezultatów.

Po drugie: czy jesteś aktywna/y fizycznie?
Czy wiesz jak ogromny wpływ na zdrowie i funkcjonowanie mózgu ma aktywność fizyczna? Pozwala lepiej dotlenić tą kluczową część naszego ciała, co oczywiście odbija się na naszej „kondycji” intelektualnej.

Codzienne, kilkudziesięciominutowe treningi aerobowe poprawią podnieść zdolność logicznego myślenia o nawet kilkanaście procent. O znaczeniu ruchu w kontekście zdolności intelektualnych wspominały takie tuzy jak Albert Einstein, Henry Ford czy Isaac Newton.

Po trzecie: kluczowy sen!
Prowadzisz nieregularny tryb życia? Wstajesz wtedy zechcesz i chodzisz spać wówczas, gdy padasz z nóg? To ogromny błąd, którego konsekwencje mogą być naprawdę poważne. Poza gorszym samopoczuciem, nieregularny rytm dobowy odbija się także na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym. Ma spory wpływ także na zdolności natury intelektualnej.

Dorosły człowiek powinien spać minimum 7-8 godzin. Pamiętaj również o tym, aby wybudzać się o określonym czasie (w tzw. fazach REM) dzięki temu Twój poranek będzie zdecydowanie lepszy.

Po czwarte: medytacje
Być może wiele osób zacznie teraz kręcić głową z niedowierzaniem. Cóż, medytacje to temat mocno kontrowersyjny, który wiele osób określa mianem „bujdy”. To ogromny błąd! Zagłębianie się w głąb własnego ciała, wyciszenie i poznawanie własnej duszy niesie za sobą wiele korzyści.

Naukowcy dowiedli, że takowy proces ma wpływ między innymi na pamięć i koncentrację – czyli jedne z dwóch kluczowych cech umożliwiających skuteczną naukę.

Po piąte: suplementacja
Każdy z nas choć ras słyszał reklamę tabletek „Sesja” lub podobnych. Czy takowe środki mają wpływ na nasz organizm? Oczywiście!

Stosowanie suplementacji uzupełniającej to świetny pomysł. Niesie za sobą mnóstwo korzyści – począwszy od uzupełnienia diety, aż po pobudzenie ośrodków odpowiedzialnych za pamięć i koncentrację.

Zaznaczamy jednak, że w naszej ocenie, wspomniana „Sesja” to jeden z wielu produktów – niekoniecznie najlepszy jeśli chodzi o jakość i skuteczność działania.

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *